Česnek? Ano!!!

Znáte to .. , víte to, četli jste o tom mnohokrát. Víte, že česnek je zdraví, ale málokdo ho pravidelně jí, protože jako konzumace není úplně příjemná. DOPORUČUJI SE PŘEKONAT A PRAVIDELNĚ KONZUMOVAT. VÍCE V ČLÁNKU...

Česnek pro vaše zdraví a vyšší hladinu testosteronu

Máte rádi česnek?

Pak pro vás máme dobrou zprávu. Jeho konzumací totiž můžete podpořit vylučování testosteronu, tedy hormonu, který je klíčovým hráčem pokud jde o zvyšování svalové síly a hmoty. Česnek je od nepaměti uznávanou a vyhledávanou plodinou, pokud jde o prevenci a celkové zlepšování zdravotního stavu. A nejenom to. Nejenže se výborně hodí do mnoha jídel, na kterých si skvěle pochutnáte, ale současně jeho konzumací něco uděláte i sami pro sebe. Mezi nejhlavnější příznivé účinky česneku patří posilování imunitního systému, prevence srdečně cévních onemocnění, snižování hladiny LDL a celkového cholesterolu, snižování krevního tlaku (systolického i diastolického) či ochrana proti některým typům rakoviny.

Je kromě jiného bohatý i na antioxidanty, což jsou látky, které pomáhají likvidovat volné radikály. Ty se sice v těle přirozeně vyskytují, nicméně jejich množství se může kvůli zhoršenému životnímu prostředí, kouření cigaret či působením ultrafialového záření zvyšovat. Volné radikály vznikají rovněž vlivem fyzické zátěže. Jelikož jsou dávány do přímé souvislosti s narušováním stěn buněčných membrán a s procesem stárnutí, vyplatí se proti nim v rámci rozumně pojaté strategie nasadit právě zmiňované antioxidanty. Ty jsou přirozeně obsaženy nejen v česneku, ale například i v ostružinách, malinách, černém rybízu a mnoha dalších přírodních zdrojích. Možná je rovněž suplementace antioxidačními vitaminy. Zpět ale k samotnému tématu, kterým je česnek a jeho vliv na zvyšování hladiny testosteronu.

Kromě tohoto jistě velice pozitivního účinku může být z hlediska kulturistiky zajímavý jeho účinek ve smyslu snižování katabolického hormonu kortizolu. A to je rovněž příznivá zpráva, neboť kortizol je odpovědný za odbourávání vlastních tělesných bílkovin. Pokud jde o konkrétní dávkování, vyzkoušejte doporučenou dávku cca 1-2 stroužků česneku denně. Jeden stroužek česneku váží přibližně jeden gram a obsahuje něco přes 3mg Alicinu (účinná aktivní látka v česneku). Zakoupit ale můžete rovněž česnekový suplement. V takovém případě užívejte tobolku s obsahem 2mg Alicinu dvakrát denně. Jednu dávku užívejte hodinu před cvičením, druhou pak během dne. Suplementová volba tak může být výhodná nejen v případě, že čerstvý česnek dráždí váš žaludek, ale i kvůli společenským důvodům. Provozování jakéhokoliv sportu a tedy i kulturistiky s sebou nese nároky na zdravý a dostatečně dobře fungující tělesný aparát a právě česnek a v něm obsažené látky se mohou stát výborným ochranným štítem proti nejrůznějším nemocem. A když k tomu všemu ještě připočteme snížení hladiny kortizolu a zvýšení hladiny testosteronu, je zde dobrý důvod přidat si v supermarketu do nákupního vozíku kromě nezbytných kulturistických potravin i paličku česneku.

11.02.2018